ویدئو جدید شکیلا درعجیب ترین جاذبه استان فارس دریاچه مهارلو 

 

ویدئو جدید شکیلا عجیب ترین جاذبه استان فارس  دریاچه مهارلو

دریاچه مهارلو معجزه گردشگری شیراز 

تا به حال نام دریاچه قرمز رنگ مهارلو به گوشتان خورده است؟ شاید خیلی از ما خبر نداشته باشیم که چنین دریاچه زیبایی در ایران خودمان است. دریاچه مهارلو در استان فارس واقع شده است. در این مقاله قصد دارم تا یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ایران یعنی دریاچه مهارلو شیراز را به شما معرفی کنم.

ویدئو جدید شکیلا عجیب ترین جاذبه استان فارس  دریاچه مهارلو

دریاچه مهارلو نگینی در شیراز 

استان فارس با تمام دیدنی‌هایش یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. علاوه بر حافظیه و سعدیه در شیراز جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در این استان وجود دارد. شاید بتوان گفت دریاچه مهارلو در شیراز فانتزی‌ترین جاذبه گردشگری ایران به شمار می‌رود. این دریاچه دارای رنگ قرمز مایل به صورتی است و در جنوب شرق شیراز و در ۵۷ کیلومتری مسیر جاده شیراز به فسا قرار دارد. 

بسیاری از گردشگران خارجی که از ایران دیدن می‌کنند حتما سری به این جاذبه‌ی زیبا و رنگی می‌زنند. رنگ قرمز این دریاچه در واقع اصلی‌ترین جذابیت آن به شمار می‌رود و سالانه بسیاری از گردشگران را از سرتاسر جهان به سمت شیراز روانه می‌کند تا با چشم خودشان این معجزه‌ی خلقت را تماشا کنند. 

روستای مهارلو از زیبایی های شیراز 

در کنار جذابیت منحصر به فرد دریاچه مهارلو شیراز، روستای مهارلو هم دارای جاذبه های فراوانی است. معمولا گردشگران پس از بازدید از دریاچه مهارلو سری هم به روستای زیبای مهارلو می‌زنند و از دیدنی‌های این روستا نیز بازدید می‌کنند. 

ویدئو جدید شکیلا عجیب ترین جاذبه استان فارس  دریاچه مهارلو

روستای مهارلو در دامنه های جنوبی رشته‌کوه‌ های زاگرس واقع شده است. در این روستا خانه‌ها دارای طاق‌های بلند هستند؛ پنجره‌های این خانه‌ها قوسی شکل هستند و این خانه‌ها را منحصر به فرد کرده‌اند. همچنین در روستای زیبای مهارلو باغ‌های بادام، انجیر و انار چشم‌نوازی می‌کنند. 

باغ‌داران روستای مهارلو از چشمه آب معدنی روستا در جهت آبیاری باغ‌های خود استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان شکل گیری این باغات را معطوف به هم‌جواری با این چشمه آب معدنی دانست. روستاییان مهارلو معتقدند که آب این چشمه شفابخش است و بسیاری از بیماری های پوستی در مجاورت با آب این چشمه درمان می‌شود. 

در کنار جاذبه های گردشگری که در بالا برای روستای مهارلو ذکر شد می‌توان زیارتگاه خدیجه بانو را نیز به عنوان یک مکان مذهبی و یک جاذبه گردشگری در نظر داشت. این زیارتگاه بر فراز تپه‌ای در این روستا قرار دارد. همچنین یکی از آثار تاریخی مربوط به دوره صفوی هم در این روستا وجود دارد. این اثر تاریخی در واقع بقایای یکی از کاروانسراهای زمان شاه عباس صفوی است. 

خرید بلیط هواپیما تهران شیراز 

ویدئو جدید شکیلا عجیب ترین جاذبه استان فارس  دریاچه مهارلو

چرا دریاچه مهارلو قرمز رنگ است؟ 

جالب است بدانید که این دریاچه همیشه به رنگ قرمز نبوده است و سالیان طولانی محل زندگی فلامینگوها و دیگر جانواران آب‌زی بوده است. حالا سوال بسیار مهم این است که چرا رنگ این دریاچه قرمز است. در واقع در این دریاچه به علت بالا بودن شدت تبخیر شوری آب بسیار بالاتر از سایر دریا ها و دریاچه‌هاست. به دلیل شوری بالا در این دریاچه فضا برای رشد نوعی از جلبک‌های قرمز رنگ به نام کشند قرمز فراهم شده است. از این رو این جلبک‌های قرمز رنگ در این دریاچه بسیار تکثیر شده‌اند و دریاچه را به رنگ قرمز درآورده‌اند. 

بیشتر بخوانید: مکان های دیدنی شیراز 

چه زمانی از دریاچه مهارلو بازدید کنیم؟ 

ویدئو جدید شکیلا عجیب ترین جاذبه استان فارس  دریاچه مهارلو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دریاچه مهارلو در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید زیاد مناسب بازدید نیست. در فصل تابستان برخی از نقاط این دریاچه خشک می‌شود و گرمای شدید استان فارس در فصل تابستان فضای گردش را کمی مشکل می‌کند. با شروع فصل زمستان و آغاز بارش‌های فصلی این دریاچه نیز جان دوباره‌ای می‌گیرد و آماده‌ی بازدید علاقه‌مندان خواهد بود. اما در نهایت بهترین زمان بازدید از دریاچه مهارلو مانند بسیاری دیگر از مکان های دیدنی استان فارس در فصل بهار است. 

ن نکته را در نظر داشته باشید که دریاچه مهارلو به دلیل شدت شوری آب نمی‌تواند محیط مناسبی برای ماهی‌ها باشد. در این دریاچه هیچ نوعی از ماهی‌ها وجود ندارد. 

در صورتی که قصد سفر از اصفهان به شیراز را دارید می توانید بلیط هواپیما اصفهان شیراز را از گت بیلیت به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

 

#shakila #maharloo_lake #shiraz #iran #Divrash #Roudbar #Manjil 
#Gilan #Dorfak #pink_lake #maharloo_shiraz #iran ویدیو جدید# 
3D Binaural Immersive audio headphone mix 
موزیک ویدیو جدید ایرانی 

SHAKILA 
Ayeneye Donya Official Video 
ویدئو رسمی شکیلا آینه دنیا 
Melody / Director of Photography: Shahin Rashidi 
کرکردان و ملودی از شاهین رشیدی 
Words: Keyvan Shahbodaghi 
ترانه: کیوان شاهبداغی 
Production: A Future’s’s Past Production 
Hair and Makeup: Hana 

Set Designer: 

Divine Interiors / Bruce ( Behrouz) Assadnejad 

facebook page at https://www.facebook.com/divineinteriorshomefurnishing 

Instagram is https://www.instagram.com/divineinteriorshomefurnishings 

Drone Pilot: Teymz 

Director Assistant: Mohsen Yazdan 

Actor: Mani 

Post Production: Shahin Rashidi 

SPECIAL THANKS 
Ati Amini 
Ali Ramy 
Saeed Abedi 
Shahin B 
Faramarz Rashidi 
Morteza Nami 
Arya Saaber 

Produced by: Majorhitrecords Inc. 
Executive Producer: Taraneh Records 
Copyright® 2020 Majorhitrecords Inc.. 

نه تو مانی و نه اندوه و نه هیچیک از مردم این آبادی 
به حباب نگران لب یک رود قسم 
و به کوتاهی آن لطحظه شادی که گذشت 
عصه هم خواهد رفت 
آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند 
لحظه ها عریانند 
به تن لحظه خود جامه اندوه مپوشان هرگز 
تو به آینه، نه آینه به تو خیره شده است 
تو اگر خنده کنی، او به تو خواهد خندید 
و اگر بعض کنی آه از آینه دنیا که چه ها خواهد کرد 
گنجه دیروزت، پر شد از حسرت و اندوه و چه حیف 
بسته های فردا، همه ای کاش ای کاش 
ظرف این لحظه ولیکن خالی است 
ساحت سینه، پذیرای چه کس خواهد بود 
غم که از راه رسید، در سینه بر او باز مکن 
تا خدا، یک رگ گردن باقی است 
تا خدا مانده، به غم وعده این خانه مده 
نشر آینه دنیا: سهراب سپهری 

Official Site 
www.shakila.com 

https://www.instagram.com/shakila.music/ 
Itunes Link: 
http://apple.co/1FYfc1S 
Twitter.com/shakilamusic 
Soundcloud.com/shakilamusic 
Facebook.com/shakilaofficial 

Copyright (c) 2015 Shakila Enterprises BMI

 

View this post on Instagram

موزيك ويديوى جديدم را تقديم ميكنم به همه شما طرفداران عزيزم، با سپاس از همه عزيزانى كه در تهيه آن با من همكارى كردند. “غصه هم خواهد رفت" روزهاى بهتر در پيش است. دوستتان دارم❤️ Title: Ayeneye Donya Words: Keyvam Shahbodaghi کیوان شاه بداقی Melody Shahin Rashidi Arrangement: Art Tawanghar Produced by: Majorhitrecords.com Mastering Engineer: Ali Ramy Executive Producer: Taraneh Enterprises Inc. Lyrics: ‎نه تو مانی و نه اندوه و نه هیچیک از مردم این آبادی ‎به حباب نگران لب یک رود قسم ‎و به کوتاهی آن لطحظه شادی که گذشت ‎عصه هم خواهد رفت ‎آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند ‎لحظه ها عریانند ‎به تن لحظه خود جامه اندوه مپوشان هرگز ‎تو به آینه، نه آینه به تو خیره شده است ‎تو اگر خنده کنی، او به تو خواهد خندید ‎و اگر بعض کنی آه از آینه دنیا که چه ها خواهد کرد ‎گنجه دیروزت، پر شد از حسرت و اندوه و چه حیف ‎بسته های فردا، همه ای کاش ای کاش ‎ظرف این لحظه ولیکن خالی است ‎ساحت سینه، پذیرای چه کس خواهد بود ‎غم که از راه رسید، در سینه بر او باز مکن ‎تا خدا، یک رگ گردن باقی است ‎تا خدا مانده، به غم وعده این خانه مده . . . . . . . . . . . ‎#خواننده_زن# خواننده# شكيلا# مولانا# حافظ# عشق# عرفان# موسيقى# موزيك# آهنگ# هنرمندان_ايرانى# زن#فيلم# شعر# ترانه# موزيك ‎#شهزاده ‎#شهزاده_رویا ‎#شهزاده_بی_عشق ‎#شهزاده_رویای_من ‎#عاشقونه ‎#عشق #maharloolake #radioiran #musicirani ‎#آهنگجدیدایرانی #radiofarda #manototv #newpersianhitsongs #persianmusic #shakila #divrash_village #divrash_2020 ‎#ایران ‎#شیراز @musicjadid_irani @persian_music_channel @music_song_persian @music_cheh @manotoofficial @bia2 @bbcpersian @radiofarda @pmcmusic @taranehrecords @k1.shahbodagh @shahinrashidiart @mixwithaliramy @attiamini

A post shared by Shakila Music / شکیلا (@shakila.music) on

Leave a comment